Saturday 8 June 2013

#78 terbang Kenyalang


assalamualaikum

ini luahan cinta.
sape yang tak pernah bercinta kan.
kadang2 bila terlalu sedih sebab cinta.
kalau terlalu rindu sebab cinta.
nak saja tekan butang DELETE kat memori dlm otak.
nak delete rase cinta tu.
nk delete memori best2 dalam otak tu.
tu pon kalau ada button fantasi tu.
gatal2 saja mohon pada Allah utk reverse masa.
supaya tak jatuh cinta.

tapi nak buat macam mana.
cinta mencintai kan fitrah.
tak boleh nak elak pon kalau dah timbul rasa.

bila Aufa dah nak balik Saraawak.
aku dah mula sedih.
sentap dan negatif.
sampai langsung tak nak tengok video Aufa .
video dia menangis,gelak,bersembang.
langsung tak tengok gambar2.
takut aku yg mengalah.
takut aku yang frust.
pelik la cinta ni kan.
padahal si nano ni langsung tak gtaw samada dia syg aku ke tak.
aku yg syok lebih.

dah seminggu tak balik kampung.
mogok sebab aufa dah balik sana.
minggu ke-2 balik la jugak.
sebab rindu kat mak.
aku saja try tido bilik baby malam tu.
sudahnya aku yang teriak menangis.
sebabnya..
ADA TILAM BABY TERTINGGAL KAT BILIK.

alahai nano.
kau sudah bikin mummy malu la..
nanges sesorang..
sudahnya kua bilik tu,
p tido bilik lain.

untuk hari2 seterusnya.
pintu bilik baby tu sentiasa tertutup.
tak de sapa mau masuk.
takut jadi sedih.

malam ahad tu,kakak ada kol.
saje nak bagi Aufa sembang ngn sume.
sembang ngn mummy,mak iti,mak andak,mak su umi,opah atok.
pandai nano sembang..
nyaring je suaranya kat telifon.
kami tergelak2 excited.
terjerit2 pon ada..
seronok sgt dengar Aufa mengagah.
dah abes bersembang.
tiba2 semua senyap.
kesat air mata masing2.
sebelum teruskan kerja yang tertangguh.

sebelum ni.
pagi2 macam biasa..
atok Aufa akan dukung aufa.
mengaji sama2.atok bacakan surah Al-fatihah.
Aufa akan renung mata atok.
semacam sama2 hayati surah Al-fatihah.

bila dah jauh.
telefon jugak atok.
mintak atok bacakan surah.
ajar Aufa mengaji.
si atok mula membaca.
bismillahirrahmanirrahim.
................................................
al ham du lillah hi rab bil a' la min....
................................................
putus2 bacaan ayah aku.
rupanya si atok cuba menahan sebak.
opah tak duduk lama kat sebelah atok aufa..
aku tau mak aku pon sebak.
saja je sorok dari kami.
adik aku masuk bilik mak selepas ketuk pintu minta kebenaran.
adik aku nampak mak kesat air mata.
:')

semua sayangkan Aufa.
si nano kami..

alhamdulillah.
sehari sebelum nano terbang ke sarawak.
aku sempat peluk cium.
tolong bagi aufa minum susu.
cium pipi kanan..kiri..
peluk kemas2..erat2..
sambil bisik sangat perlahan.
mummy sayang sangat kat Aufa tau.!

subuh2 dah aku kena balik kampus.
sebab ada kelas pukul 10 pagi.
terpaksa aku gerak Aufa yang mengantuk tu.
terpaksa.
sebab lama lagi dapat peluk cium dia.
merengek mengadu pada opahnya.
mummy ganggu tidonya.:)
nasib baik umi ayah Aufa xmarah.
lagi didukungnya anak kecik tu ke pintu.
hantar mummy masuk kereta.
alahai dalam hati.
tuhan saja yang tau sedih sgt hati ni..


takpe la nano.
nanti kita jumpa lagi kan?
jumpa atok.
jumpa opah.
jumpa mak iti,mak andak,uncle Luq,maksuUmi.
jumpa mummy.

ok..
sampai sini dulu.
panjang2 cite nanti.
mummy lak yg drama air mata depan laptop ni.. :')
love u baby..muah! 



hari pertama dilahirkan(13.3.13)

hari ke-2 dilahirkan
4hari dilahirkan(17.3.13) aq bru abes kelas kot.trus g hospital










0 comments:

Post a Comment